A la primera sessió de contingut de la matèria de COED vam treballar el text que havíem d'entregar la setmana anterior sobre el llenguatge i les llengües.
Vam parlar sobre que la comunicació està constituïda per senyals convinades i organitzades, que els éssers humans utilitzem una llengua (o més d'una) per a comunicar-nos i que això ens fa diferents als altres animals, amb la llengua organitzem l'entorn, agrupem coses semblants amb paraules i per tant limitem les percepcions. El llenguatge, a més a més, fa que siguem capaços de pensar, i el pensament al seu temps fa que siguem capaços de tenir una llengua, i la memòria d'un col·lectiu es la llengua ja que els coneixements es passen de generació en generació.
Val a dir que no sempre que parlem volem transmetre informació a un receptor, molts cops expressem el nostre estat d'ànim i que no totes les expressions lingüístiques poden ser expressades mitjançant el llenguatge visual.
En acabar això la professora va començar a explicar les quatre habilitats lingüístiques (llegir, escriure, parlar i escoltar).
En acabar aquesta classe la professora ens va donar un altre document per elaborar apunts per la setmana següent on hi havien exposades les diferències entre el canal escrit i el canal oral, com per exemple l'escrit és visual, elaborat, està diferit en el temps i l'espai, entre d'altres. Per contra l'oral és espontani, la comunicació és immediata i efímera, s'utilitza el codi no verbal, etc.
Aquest text també parla sobre sobre l'adequació, la coherència i la cohesió en els dos canals. Això va fer que la professora ens expliqués que volien dir aquests tres conceptes i finalment els vam aplicar al canal escrit i al oral.
També va explicar altres conceptes que encara no coneixíem com el coixí fonètic (que tracta d'afegir fonemes per a poder pronunciar millor, com ara ont es?) i l'anacoluts (que succeeix quan la primera part de la frase no lliga amb la segona).
Per acabar el document vam veure les diferències que tenien a l'hora de relacionar el canal oral amb l'escrit en Gérard Vinger (que l'analitza des de la didàctica de la llengua) i Scinto (que l'analitza des de la psicolingüística.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada