Les metàfores que he relacionat han estat La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor i La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina. He escollit aquestes dues ja que per a mi les TIC han de servir d'ajuda per al mestre, no l'han de substituir però han de ser presents ja que vivim en un món el qual és dinàmic i evoluciona i, com a conseqüència els nous alumnes s'han d'adaptar a aquests canvis.
Quan va començar a sorgir l'ordinador com a eina educativa, als anys 50, el model psicològic que s'utilitzava era elconductisme.
Quan va començar a sorgir l'ordinador com a eina educativa, als anys 50, el model psicològic que s'utilitzava era elconductisme.
Actualment tant a la feina com a les escoles s'utilitza l'ordinador com a eina habitual de treball. Per a facilitar aquest treball els infants haurien de començar a utilitzar l'ordinador des de petits, d'aquesta manera es familiaritzarien amb ell i serien més autònoms.
L'ordinador a part que ens permet estar en contacte indirectament amb el món físic ja que ens permet estar comunicats i saber què passa a altres llocs, també ens pot ajudar en la tutoria ja que aquesta eina pot iniciar el tema i avaluar al alumne. El fet que l'infant sigui avaluat i s'adoni del seu l'error fa que l'aprenentatge sigui més individualitzat i significatiu.
Les activitats que hem fet a GITIC relacionades amb aquests temes són les següents: Edició multimedia (Windows Movie Maker i Audacity), Prezi, l’ús del word, Cmap Tools, Scratch i les eines de Google (Google Docs, Google Reader, el navegador Google Chrome i Google Sites)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada